طراحی جهانی چیست؟ (قسمت دوم)
نوشته شده توسط : آرم
در مقاله قبل درباره طراحی جهانی صحبت کردیم و اصول آن را با هم مرور کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره 7 اصل طراحی جهانی با هم سخن بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.
بهتر است برای طراحی لوگو شرکتی در ابتدا با اصول آن آشنا باشید. آرمکده شرایط استخدام طراح لوگو و هزینه طراحی لوگو را برای شما مشخض می کند.
 
7 اصل طراحی جهانی
این سنگ بنای طراحی جهانی به هفت اصل طراحی جهانی تبدیل شده است که توسط متخصصان مرکز طراحی جهانی در دانشگاه ایالتی NC در دهه نود مطرح شده است. اصول زیر استانداردی است که می توان محیط ها و محصولات را بر اساس آن ارزیابی کرد.
 
1. استفاده عادلانه
این طرح برای افرادی با توانایی های مختلف قابل فروش است. می توان آن را برای همه یکسان طراحی کرد یا با توجه به توانایی نسخه های متناوب داشت.
 
2. انعطاف پذیری در استفاده
این طرح با تمرکز بر دقت در طراحی ، طیف وسیعی از ترجیحات و توانایی های فردی را محترم می شمارد و در بر می گیرد. این برنامه با سرعت کاربر سازگار شده و گزینه های جایگزینی را در روش های استفاده ارائه می دهد.
3. استفاده ساده و شهودی
درک و استفاده از طراحی آسان است - صرف نظر از توانایی ها ، تجربه ، دانش ، مهارت ها یا وضعیت روحی کاربر. هنگام تلاش برای دستیابی به این مهم ، حفظ طراحی ساده ، سازگار و بصری بسیار مهم است. موارد کوچک مانند استفاده از کپی ساده و بدون اصطلاحات فنی زیاد برای بازکردن طرح ها برای مخاطبان بیشتر درخشان است.
4. اطلاعات محسوس
طراحی اطلاعات ضروری را بدون در نظر گرفتن توانایی حسی و شرایط خارجی ، محیطی مانند نور ، آب و هوا یا سایر شرایط ، به طور م toثر به کاربر منتقل می کند. این را می توان با استفاده از روش های متعدد ارائه داده ها (تصور کردن تصاویر ، کلیپ های صوتی و اطلاعات لمسی) ، سلسله مراتب بصری مناسب و افزایش خوانایی اطلاعات انجام داد.
 
5. تحمل خطا
طرح ها باید تعاملاتی را ارائه دهند که اقدامات خطرناک و ناخواسته ، هشدارها و ویژگی های ایمن از خرابی را به حداقل برساند. این امر همچنین از عواقب نامطلوب تصادفات و خطاها جلوگیری می کند.
6. تلاش بدنی کم
این طراحی با اجازه دادن به کاربر برای حفظ راحتی موقعیت خنثی بدن ، به حداقل رساندن اقدامات تکراری و محدود کردن نیروی عملیاتی سنگین و تلاش فیزیکی ، تلاش فیزیکی مورد نیاز برای استفاده را به حداقل می رساند.
7. اندازه و فضا برای رویکرد و استفاده
این طرح اندازه و فضای مناسب را برای هر کاربر صرف نظر از اندازه بدن ، وضعیت و تحرک آن برای نزدیک شدن ، دسترسی ، دستکاری و استفاده فراهم می کند. این را می توان با ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت بدن در حین استفاده انجام داد. این طراحی ارگونومی را در نظر می گیرد و تنوع در اندازه را ارائه می دهد و فضای کافی را برای وسایل کمکی و پشتیبانی باقی می گذارد.
برای طرح های دیجیتالی ، ارگونومی می تواند به سهولت بصری ، طرح بندی با شبکه های ساختار یافته که از اصول گشتالت و تایپوگرافی خوانا و خوانا استفاده می کند ، مربوط شود.
در حالی که درک جنبه های عمیق تر طراحی جهانی ضروری است ، چگونه می توان در هنگام طراحی همه اصول را در نظر داشت؟
 
فرایند طراحی جهانی
رویکردهای طراحی که از فرآیندهای طراحی جهانی سود می برند عبارتند از:
طراحی انسان محور: رویکردی که در آن مسائل اصلی کاربر درک می شود و برای یافتن راه حلی روی آن کار می شود.
طراحی مشارکتی: رویکردی که شامل همه ذینفعان در فرایند طراحی از طریق روش های مشارکتی می شود.
یک رویکرد برای طراحی جهانی می تواند مراحل زیر را انجام دهد:
1. یافتن بیشتر فرصت ها
کلمه "همه کاربران" گاهی اوقات غافلگیر کننده است. در حالی که مخاطبان خود را شناسایی می کنید و شخصیت های خود را ایجاد می کنید ، بر فراگیرتر بودن تمرکز کنید و افرادی را با توانایی های مختلف شامل کنید تا طیف بیشتری از افراد را مجاز کنید. آیا به کشورهای دیگر می فروشید یا چیزی برای بخش گردشگری می سازید؟ آیا در حال معرفی خط جدیدی از تجارت هستید یا سعی می کنید جنبه های اخلاقی را دنبال کنید و بر شهرت شرکت کار کنید؟
 
2. همدلی و نظارت بر رفتارها و الگوها
از خود بپرسید مشکلاتی که همه در منطقه ای که شما به دنبال آن هستید با آن روبرو هستید. در طی این فرآیند تشخیص درد ، همدلی ، نوآوری مداوم و تأمین نیازهای رو به رشد ضروری است. این فرایند می تواند شامل نظارت بر الگوهای زندگی و تعامل کاربران و انتظارات با نیازها ، خواسته ها ، برآورده شدن ، شکایات و رضایت باشد.
با استفاده از روشهای مردم نگاری مانند مصاحبه ، سایه زنی ، گروه های متمرکز ، نقشه برداری فرهنگی و محیطی و سایر شیوه ها ، سعی کنید به س questionsالات مورد بررسی خود پاسخ دهید. آیا کاربران شما قادر به حرکت م efficientثر در رابط شما هستند؟ آیا قادر به پاسخگویی به مشکلات آنها هستید؟ آیا محصول شما برای همه کاربران ارزش دارد؟ آیا آنها می توانند نمادهای شما را درک کنند؟ پیامدهای ناشی از استفاده اشتباه از شخصی از محصول شما چیست؟
 
از طریق این سوالات ، شما باید بتوانید بیشتر احتمالاتی را که ممکن است رخ دهد مغایر با اصول طراحی جهانی تشخیص دهید. هنگام انجام این تمرین اجتناب از هرگونه تعصب و کلیشه ضروری است.
 
3. ایده پردازی و ارائه راه حل
هنگام ارائه ایده ها به میز ، مطمئن شوید که آنها از اصول طراحی جهانی پیروی می کنند و به تنوع احترام می گذارند ، بدون ریسک عمل می کنند و عملکردی یکپارچه دارند. راه حل ها باید کارآمد ، م effectiveثر و فرصتی برای کاربران شما باشند. بعداً ممکن است بودجه ای بدهید و سایر جزئیات نحوه مدیریت پروژه خود را بیابید.
 
4. انجام آزمایشات کاربر و تکرار مجدد راه حل
درست مانند هر چیزی ، قبل از اینکه راه حل خود را به واقعیت تبدیل کنید ، باید راه حل های خود را بررسی کنید. برای بررسی ، از کاربران دعوت کنید تا برای تشخیص نقاط درد آزمایش انجام دهند. هنگام انجام این آزمایش ها ، از انگ های اجتماعی مانند کلیشه ، تعصب و تبعیض اجتناب کنید. به عنوان مثال ، این فرض که افراد مسن نمی توانند از فناوری استفاده کنند ممکن است همیشه درست نباشد.
 
صادق ، صادق و پذیرای هر چیزی که از فرایند آزمایش بیرون می آید باشید. این بینش ها را می توان برای بهبود راه حل خود در نظر گرفت. آزمایش همیشه یک فرایند تکراری است و هرگز راه حل نهایی نخواهد داشت. ممکن است برای مدتی متوقف شوید اما به مرور طرح خود را بازبینی کنید ، در غیر این صورت طرح شما منسوخ می شود.
 
5. طراحی دیجیتال جهانی
راه های زیادی وجود دارد تا طراحی دیجیتال شما برای همه قابل دسترس و قابل درک باشد. شما می توانید بر جنبه هایی مانند پایبندی به دستورالعمل های WCAG ، اجتناب از تکرارهای متعدد یک صفحه برای بازدیدکنندگان متنوع و طراحی زیبایی شناسی بصری برای استفاده همه استفاده کنید.
منبع: https://99designs.com/blog/tips/universal-design/
 




:: بازدید از این مطلب : 1061
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: